کاشت ناخن

مراحل کاشت ناخن با تیپ

  • بانوان علاقه خاصی به زیباتر نشان دادن دست‌های خود دارند. کاشت ناخن یکی از روش‌های موثر برای زیباتر کردن دست‌ها است. کاشت ناخن با تیپ امروز در میان عموم بانوان رایج است. در واقع تیپ ناخن بر روی ناخن طبیعی کاشت می‌شود.  این امر برای بلندتر کردن ناخن‌ها به کار برده می‌شود. بعد از کاشت ناخن با تیپ آن‌ها را باید با اکرلیک یا ژل پوشاند که از آن‌ها محافظت شود. تیپ‌های ناخن در اندازه و رنگ‌های متنوع برای کاشت ناخن موجود هستند.‌ البته انواع طراحی شده آن نیز وجود دارد. با ما همراه باشید تا مراحل کاشت ناخن با تیپ را به شما بیاموزیم.

    مراحل کاشت ناخن با تیپ

    مراحل کاشت ناخن با تیپ

    تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن با تیپ

    • چسب ناخن
    • تیپ ناخن بسته به سلیقه شما
    • ناخن‌گیر اکریلیک

    البته شما قادر هستید از ناخنگیر های معمولی نیست برای کوتاه کردن تیپ‌ها استفاده کنید.

    • سوهان ناخن

    برای خشک کردن ناخن‌ها می‌توانید از این وسیله استفاده کنید.  به‌علاوه سوهان ناخن برای صاف کردن لبه‌های ناخن نیز استفاده می‌شود.

    • عقب‌دهنده کوتیکول

    این محصول یا فلزی است و یا از چوب نارنجی ساخته شده‌است برای عقب دادن کوتیکول بسیار کاربرد دارد.

    • قلمو و برس داستینگ

    شما می‌توانید برای پاک کردن اضافی مواد فیلینگ از روی ناخن از این وسیله استفاده کنید. این امر سبب می‌شود هیچ رطوبتی جذب ناخن نشود.

    تنوع رنگ در کاشت ناخن

    تنوع رنگ در کاشت ناخن

     

    انتخاب تیپ مناسب

    توجه داشته باشید که باید تیپ‌های ناخنی را انتخاب کنید که با اندازه ناخن شما تطابق داشته باشند. اگر تیپ  کمی پهن‌تر بود شما می‌توانید با کشیدن سوهان آن‌ها را اندازه کنید. پشت تیپ‌ها معمولاً شماره‌های نوشته شده‌است بهتر است این شماره‌ها را در ذهن داشته باشید. اینگونه دفعه بعد که قصد استفاده از تیپ‌ها را دارید راحت‌تر می‌توانید اندازه مناسب ناخن‌های خود را پیدا کنید.

    سپس باید ناخن‌ها را به همان ترتیب که قصد دارید آن‌ها را بچسبانید قرار دهید. بهتر است ابتدا از دو ناخن کوچک شروع کنید و سپس به سمت انگشت شست بیاید. این امر سبب می‌شود تا پایان کاشت ناخن با تیپ قادر باشید از انگشت اشاره و شست خود برای چسباندن تیپ‌ها استفاده کنید.

    آماده کردن ناخن

    باید قبل از شروع به کار ناخن‌های خود را آماده کنید.  در واقع اگر لاک بر روی ناخن‌های شما وجود دارد کاملا آنها را پاک کنید. ناخن‌هایی که قصد دارید روی آن‌ها کاشت انجام دهید باید کاملاً تمیز و مرتب باشند. می‌توانید با لاک پاک کن لاک‌های روی ناخن خود را پاک کنید.

    خشک کردن ناخن

    باید قسمتی از ناخن‌های طبیعی خود را که بر روی آن‌ها تیپ قرار می‌گیرد سوهان بکشید.  این امر سبب می‌شود هرگونه رطوبت روی ناخن از بین برود. بعد از سوهان کشیدن ناخن هنگامی که ناخن‌ها سفید شد با برس گردهایی که بر روی ناخن وجود دارد را پاک کنید.  توجه داشته باشید که این گردها نباید در زیر تیپ  قرار بگیرند.

    قرار گرفتن این گردها در زیر تیپ سبب کنده شدن آن‌ها خواهند شد. همچنین اگر تیپ‌ها  کنده نشوند مدت زمان زیادی بر روی ناخن نخواهد ماند. توجه داشته باشید که قرار دادن تیپ روی ناخن را باید بعد از سوهان کشیدن هر ناخن انجام دهید. این امر از جمع شدن رطوبت روی ناخن‌های طبیعی که آن‌ها را سوهان کشیده‌اید جلوگیری خواهد کرد.

    مراحل کاشت ناخن با تیپ

    مراحل کاشت ناخن با تیپ

     

    چسباندن تیپ ناخن

    برای چسباندن تیپ‌ها شما می‌توانید چسب را روی ناخن طبیعی خود بزنید.  تمام قسمتی که قصد چسباندن تیپ را دارید باید به چسب آغشته شود. یا می‌توانید چسب را فقط روی تیپ بزنید دقیقا همان قسمتی که بر روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرد. اکثر افراد زدن چسب بر روی تیپ را ترجیح می‌دهند.  سپس هر ناخن را به مدت ۲۰ تا ۲۵ ثانیه بگیرید.

    توجه داشته باشید که ناخن را خیلی محکم یا آرام فشار ندهید. در این قسمت باید دقت کنید زیرا که اگر ناخن‌ها را به آرامی فشار دهید ممکن است تیپ به درستی نچسبد و اگر خیلی محکم ناخن‌ها را فشار دهید امکان دارد چسب از زیر تیپ بیرون بزند.  بر همین اساس اعتدال  را رعایت کنید.

    چیدن ناخن

    کاتر اکرلیکی خیلی سریع و ساده‌تر تیپ‌ها را به اندازه دلخواه کوتاه می‌کنند می‌توانید از این کاتر استفاده کنید. البته در صورت نداشتن کاتر ناخن نگران نباشید.  می‌توانید از ناخن‌گیر معمولی برای چیدن تیپ یا کوتاه کردن آن به اندازه دلخواه کمک بگیرید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از قیچی کوچک برای کناره‌های ناخن استفاده کنید.

    برای زیبا و تمیزتر شدن کار عقلانی است که بعد از چسباندن تیپ بر روی چهار ناخن به عقب برگردید و دو ناخن اول را که قبلاً بر روی آن‌ها تیپ را چسبانده‌اید بچینید. این امر سبب می‌شود هنگامی که ناخن‌های قبلی را می‌چینید زمان بیشتری برای خشک شدن ناخن‌هایی که تازه آن‌ها را چسبانده‌اید باقی بماند.

    البته یک راه دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. در این روش شما می‌توانید چیدن تیپ‌ها را بعد از چسباندن تمام تیپ‌ها انجام دهید.  اما نکته منفی این روش این است که به دلیل بلند بودن تیپ‌ها کار کردن با آن‌ها بسیار سخت و دشوار است. اگر از این روش استفاده کرده‌اید بهتر است انگشت شست و اشاره را در آخرین مرحله بچسبانید. این امر سبب می‌شود با دو انگشت خود قادر باشید کاشت ناخن را بهتر انجام دهید.

    آماده سازی برای ژل UV یا اکرلیک

    تیپ‌ها زیاد دوام ندارد زیرا که فقط بر روی ناخن طبیعی می‌چسبند. برای تقویت و محکم شدن تیپ‌ها در طول کاشت ناخن می‌توان از ژل UV یا اکرلیک استفاده کرد. قبل از استفاده از  اکرلیک یا ژل این نکات را رعایت کنید.

    • برای مانع شدن از رسیدن ژل یا اکریلیک به کوتیکول باید آن‌ها را به آرامی عقب بدهید در این راستا می‌توانید از چوب مخصوص کوتیکول استفاده کنید.
    • برای از بین رفتن درخشش ناخن مصنوعی به آرامی آن را سوهان بکشید این امر سبب خواهد شد اکرلیک یا ژل به ناخن بچسبد.
    دستگاه خشک کن لاک

    دستگاه خشک کن لاک

     

    سخن پایانی

    کاشت ناخن با تیپ یکی از روش‌های مورد علاقه کاشت ناخن در بانوان است.  بانوان با این روش می‌توانند درست‌های خود را بسیار زیباتر کنند.  اگر علاقه به کاشت ناخن دارید بهتر است از مواد درجه‌یک و مرغوب استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. اگر در زمینه کاشت ناخن با تیپ هم مشغول به فعالیت هستید از تجهیزات باکیفیت و مدرن برای کاشتی زیبا استفاده کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *