پرایمر, معرفی تجهیزات

پرایمر اسیدی بزنم یا غیر اسیدی؟

  • انتخاب بین پرایمرها همواره دغدغه هنرجوها و حتی ناخن کارها بوده است و موردی که همیشه باعث اشتباه در این بحث می شود، این است که پرایمر را بر اساس نوع موادی که می خواهند کار کنند انتخاب می کنند‌. به عنوان مثال برای پودر از پرایمر اسیدی و برای لمینیت از پرایمر بدون اسید استفاده می کنند!در صورتی که انتخاب نوع پرایمر به جنس ناخن مشتری مربوط می شود نه مواد کاشت!
    جهت توضیح بهتر، لازم است در ابتدا نحوه عملکرد هر یک را از این پرایمر ها را بررسی کنیم تا در ادامه بتوانیم با تشخیص نوع ناخن مشتری انتخاب مناسبی داشته باشیم.
    پرایمر اسیدی بزنم یا غیر اسیدی؟

    پرایمر اسیدی بزنم یا غیر اسیدی؟

    وظیفه پرایمر چیست؟

    همانطور که می دانید پرایمرها به عنوان مهم ترین و اصلی ترین زیر ساز در کار ناخن استفاده می شوند و وظیفه برقراری یک پیوند محکم و مطمئن بین ناخن و موارد را بر عهده دارند.پرایمر ها بعد از قرار گرفتن روی سطح ناخن، در سطوح مولکولی به این شکل عمل می کنند.آن ها دارای دو بازو هستند که یکی را به کراتین ناخن متصل می کنند و دیگری را برای برقراری اتصال با مواد آزاد نگه می دارند.
    راهنمای تهیه پرایمر

    راهنمای تهیه پرایمر

    پرایمر بدون اسید مناسب چه افرادی است؟

    نحوه اتصال بازوی اول با کراتین ناخن دقیقا همان وجه تمایز بین پرایمر اسیدی و غیر اسیدی می باشد.پرایمر بدون اسید، بعد از قرار گرفتن روی ناخن با سطح روی کراتین ناخن اتصالی را بر قرار می کنند و با بازوی دیگر خود که آزاد باقی مانده، مانند یک چسب دو طرفه منتظر اتصال با مواد باقی می ماند.اما پرایمر بدون اسید جهت اتصال بازوی اول خود، لایه اول کراتین ناخن را می شکاند، وارد آن می شود و سپس سطح را مجددا می بندد. در نتیجه مانند پرایمر بدون اسید عمل می کند اما به دلیل نحوه عملکرد خود برای تمام ناخن ها همچنین استفاده همیشگی مناسب نمی باشد.

    پرایمر اسیدی مناسب چه افرادی است؟

    پرایمر اسیدی مناسب افرادی با پوست و ناخن چرب می باشد و یا افرادی که دست هایشان تعریق بیش از حد دارد و موجب مرطوب شدن ناخن می گردد. همچنین برای افرادی که تماس بیش از حد با نور و آب دارند هم باید از این نوع پرایمر استفاده کرد.( مانند مربی شنا)
    پرایمر بدون اسید مناسب چه افرادی است؟

    پرایمر بدون اسید مناسب چه افرادی است؟

    اما همانطور که توضیح عملکرد این پرایمر را دیدیم ، اگر صفحه ناخن نازک باشد و لایه های کراتین خود را از دست داده باشد، مجاز به استفاده از این پرایمر نیستیم؛ چرا که برای ایجاد اتصال با باز کردن لایه های کراتین باقی مانده به سطح زیر و گوشت زیر ناخن نفوذ می کند که علاوه بر ایجاد سوزش در برخی موارد می توانند موجب ایجاد قارچ و یا علت لیفت مواد هم باشد.
    در نتیجه برای مشتری و شخصی که ناخن های او احتیاج به پرایمر اسیدی ندارد، به هیچ وجه و به طور مداوم از پرایمر اسیدی استفاده نکنید.همچنین برای ناخن های به شدت آسیب دیده و نازک سراغ پرایمر اسیدی نروید و از پرایمر بدون اسید استفاده کنید.در این مقاله سعی داشتم یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در زیر سازی ناخن را به صورت دقیق و تخصصی مورد بررسی قرار دهیم تا شما از این پس برای انتخاب بین این دو محصول دچار سردرگمی نشوید و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید‌.
    خرید انواع پرایمر

    خرید انواع پرایمر

    اما همانطور که قطعا می دانید، زیر سازی ناخن یکی از بخش های مهم در کار ناخن می باشد که اگر به درستی انجام نشود می توانند تمام مراحل کار را دچار مشکل کند و همچنیت احتمال لیفت و لب پر شدن مواد زیاد خواهد بود‌ و از آنجایی که پرایمر ها تنها بخشی از مرحله زیرسازی هستند.
    پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بهتر آموزش دقیق این بخش به مینی دوره pre nile مراجعه نمایید‌ تا علاوه بر آموزش دقیق زیرسازی با نصب صحیح فرمر و مانیکور سریع هم آشنا شوید و بتوانید مهارت خود را ارتقا دهید.برای دسترسی به دوره و توضیحات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *