سوهان برقی, معرفی تجهیزات

راهنمای خرید سوهان برقی حرفه‌ای

  • احتمالا می‌دانيد که یکی از ابزارهای مهم  و پراستفاده در کاشت و ترمیم ناخن، سوهان برقی است. کار این وسیله صاف کردن و سوهان ‌کشی قسمت‌هایی از ناخن است که دارای سطح ناهموار و شکستی است و به اصلاح اشکالات و نواقص آن می‌پردازد. همچنین این وسیله قابلیت این را دارد که گوشه‌های ناخن‌هایی که دچار پینه شده‌اند را نیز به آسانی و با سرعت بالا ترمیم کند. به طور کل هرکسی که به زیبایی و سلامت دستان خود اهمیت می‌دهد و یا در سالن‌های آرایشی و زیبایی مشغول به مانیکور و پدیکور است، قطعا به این ابزار احتیاج پیدا خواهد کرد و بدون آن نمی‌تواند به راحتی موفق شود زیرا در حین کار بارها به آن نیاز خواهد داشت، پس اگر قصد خرید سوهان برقی را دارید با ما در این مقاله همراه شوید تا راهنمای خرید سوهان برقی حرفه‌ای را برای شما بیان کنیم.

    سوهان برقی چیست؟

    قبل از اینکه برای خرید سوهان برقی حرفه‌ای شما را راهنمایی کنیم باید به معرفی سوهان برقی بپردازیم. سوهان برقی یک وسیله الکترونیکی است که یک سوهان یا مته به شکل قلم بالای آن قرار دارد و با کمک یک موتور الکتریکی شروع به چرخش می‌کند، همچنین در گذشته به آن مته ناخن نیز می‌گفتند. کار با این وسیله بسیار ساده است، روی بدنه آن دکمه‌ای برای خاموش و روشن کردن وجود دارد که با قرار دادن آن در وضعیت روشن می‌توانید به راحتی شروع به کار کنید، اما از آنجایی که سرعت این وسیله بسیار بالاتر از سوهان معمولی است، هنگام کار کردن با آن، نیاز به دقت فراوانی  دارید. جالب است بدانید که این وسیله حتی قابلیت درمانی نیز دارد، به طور مثال زمانی که ناخن در گوشت فرو رفته و یا به شکل بدی شکسته شده، می‌توان با کمک سوهان برقی آن را درمان کرد.

    خرید سوهان برقی حرفه‌ای

    خرید سوهان برقی حرفه‌ای

    انواع سوهان برقی

    1. سوهان برقی خانگی: کار با این نوع دستگاه بسیار ساده است و نیاز به دانش و تخصص بالایی ندارد، بنابراین افراد مبتدی که آموزش حرفه‌ای ندیده‌اند می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. بدنه این دستگاه کوچک بوده و نسبت به مدل‌های دیگر، قیمت کمتری نیز دارد. این مدل از سوهان برقی، معمولا باتری‌خور بوده و یا دارای آداپتور است. این دستگاه به منظور استفاده در خانه و یا استفاده در سالن‌هایی که مراجعه کنندگان کمی دارند طراحی شده.
    2. سوهان برقی سالن زیبایی: این مدل از دستگاه‌، نسبت به مدل قبلی‌ای که معرفی کردیم قیمت بیشتری دارد، زیرا بسیار قدرتمندتر است و قادر است روزانه جوابگوی تعداد بالایی مراجعه‌کننده باشد. همچنین این دستگاه امکانات بسیار وسیع‌تری نیز دارد، درواقع این دستگاه دارای سری‌های مختلف است که علاوه بر سوهان‌ کشی، می‌توان برای مانیکور و پدیکور نیز از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که کار با این دستگاه به سادگی مدل‌های خانگی نیست و حتما نیاز به آموزش حرفه‌ای دارد، پس اگر برای استفاده از این محصول، به صورت حرفه‌ای دوره ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم به سراغش نروید چون ممکن است به ناخن‌های خود آسیب بزنید، بنابراین اگر قصد خرید سوهان برقی حرفه‌ای را دارید، حتما برای استفاده از آن آموزش ببینید.
    3. سوهان برقی حرفه‌ای پدالی: یکی از مشکلات رایجی که دارندگان سوهان برقی حرفه‌ای همیشه از آن صحبت می‌کنند، داغ کردن موتور آن است. نکته‌ای که در استفاده از این دستگاه وجود دارد این است که شما باید فقط در زمانی که از آن استفاده می‌کنید، آن را روشن بگذارید و در زمان‌های مکث، آن را خاموش کنید، احتمالا این کار می‌تواند با استفاده از دکمه کمی سخت و طاقت‌فرسا باشد، اینجاست که سوهان برقی پدالی می‌تواند شما را از این وضعیت بغرنج نجات دهد، این دستگاه‌ دارای یک پدال شبیه پدال چرخ خیاطی است که با فشار دادن آن دستگاه روشن می‌شود و وقتی آن را رها کنید دستگاه خاموش می‌شود، با کمک این وسیله هم می‌توانید از داغ شدن موتور دستگاهتان جلوگیری کنید و هم سرعت و راحتی کارتان را بیشتر کنید.
    سوهان برقی پدالی

    سوهان برقی پدالی

    معرفی بهترین برند سوهان برقی

    حقیقتا نمی‌توانیم تنها یک برند خاص را به عنوان بهترین برند موجود در بازار به شما معرفی کنیم، زیرا شرکت‌های زیادی در سراسر جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند و هرکدام در نوع خود محصولات خوبی را عرضه می‌کنند، بنابراین  برای شما لیستی از چند برند معروف و با کیفیت در ایران تهیه کرده‌ایم تا بتوانید از میان آن‌ها با توجه به نیاز خود، دستگاه موردنظرتان را تهیه کنید، البته لازم به ذکر است که بیشتر از این دستگاه‌ها ساخت کشور کره جنوبی و چین هستند که وارد ایران شده‌اند.

    • استرانگ (STRONG)، تولید شرکت سایشین
    • میکرو ان ایکس (MICRO NX)
    • ماراتن (MARATHON)، تولید شرکت سایی یانگ
    • برانسون (BRUNSON)، شرکت سایی یانگ
    • مکس (PROMAX MP53)، شرکت سایی یانگ

    محصولاتی که  بالاتر به شما معرفی کردیم، تمامی آن‌ها ساخت کشور کره جنوبی هستند، زیرا کیفیت آن‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه چینی و یا کشورهای دیگر که محصولاتشان در بازار ایران یافت می‌شود، بهتر است و برخلاف آن‌ها، می‌توان مدت زمان بیشتری از دستگاه‌ استفاده کرد. پس اگر قصد خرید سوهان برقی حرفه‌ای را دارید قبل از خرید به برند آن حتما توجه کنید.

    هنگام خرید سوهان برقی به چه چیزهایی توجه کنیم؟

    1. نوع دستگاه: شما باید پیش از خرید سوهان برقی حرفه‌ای به این مسئله توجه کنید که برای چه کاری آن را خریداری می‌کنید، اگر برای استفاده شخصی به سوهان برقی احتیاج دارید، می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی هر مدلی که می‌خواهید تهیه کنید اما اگر یک سالم کاد حرفه‌ای هستید و باید با این دستگاه در روز جوابگوی تعداد زیادی مراجعه کننده باشید، حتما باید در خرید دستگاه دقت کنید و مدلی قدرتمند خریداری کنید تا کارایی خود را از دست ندهد و مجبور نشوید بعد از چند بار استفاده دستگاهی جدید بخرید.
    2. میزان گرما، صدا و لرزش: از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید سوهان برقی حرفه‌ای باید به آن توجه کنید، میزان صدایی است که دستگاه از خود تولید می‌کند، هرچه صدای آن کمتر باشد، نشان می‌دهد که دستگاه کیفیت بالاتری دارد. از نکات قابل توجه و مهم دیگر مقدار گرم شدن موتور دستگاه است زیرا این موضوع رابطه مستقیم با قدرت دستگاهتان دارد، یعنی هرچه موتور دستگاه شما زودتر داغ شود، نشان می‌دهد که قدرت موتور آن ضعیف‌تر است، پس به این نکات حتما توجه ویژه‌ای داشته باشید.
    خرید سوهان برقی حرفه‌ای

    خرید سوهان برقی حرفه‌ای

    1. طراحی ارگونومیک سوهان: از موارد دیگری که باید هنگام خرید سوهان برقی حرفه‌ای به آن توجه کنید، طراحی ارگونومیک آن است، یعنی باید زمانی که سوهان را در دستتان می‌گیرید احساس راحتی داشته باشید، یا به نوعی دستگاه باید خوش دست باشد، تا هنگامی که به شکل طولانی مدت مشغول کار با دستگاه هستید، احساس خستگی نکنید. همچنین توجه کنید که قسمت چرخشی دستگاه که سوهان به روی آن تعبیه می‌شود، تا جای ممکن بدون لرزش باشد.
    2. سری قابل تعویض: اگر قصد خرید یک سوهان حرفه‌ای را دارید، باید توجه کنید که دارای سری‌های مختلفی باشد تا بتوانید هنگام کار، بر حسب نیازتان سری آن را تعویض کنید. بنابراین اگر به دستگاهی نیاز دارید که هم بتوانید زیر ناخن را تمیز کنید هم ریشه ناخن را ترمیم کنید یا صاف کنید و… باید دستگاهی که انتخاب می‌کنید قابلیت ارائه این امکانات به کمک تعویض سری را داشته باشد.
    3. میزان سنگینی دستگاه: هنگام خرید سوهان برقی حرفه‌ای حتما به وزن دستگاه توجه کنید و از خرید دستگاه‌های سنگین اجتناب کنید، زیرا زمانی که به شکل طولانی مشغول کار با دستگاه باشید، دست‌هایتان احساس خستگی می‌کنند و به انگشتان و مچ دستتان فشار وارد می‌شود و حتی ممکن است در دراز مدت باعث بروز مشکلات مفصلی شود و امکان ایجاد کار کردن با دست‌هایتان را از شما سلب کند، پس باید حتما به این نکته هنگام خرید دستگاه توجه کنید.
    4. قابلیت تغییر سرعت: از آنجایی که سوهان‌ها به طور معمول دارای یک سرعت هستند، اگر دستگاهی که خریداری کردید دارای قابلیت تنظیم سرعت بود، اطمینان داشته باشید که محصول با کیفیتی را انتخاب کردید. قابلیت تنظیم سرعت این امکان را به شما می‌دهد که در قسمت‌هایی از ناخن که حساس‌ترند و ممکن است پوسته‌پوسته شوند، (مانند گوشه‌های ناخن) با سرعت کمتری سوهان بکشید تا از آسیب زدن به ناخن جلوگیری کنید.
    5. قدرت دستگاه: باید بدانید که یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه، میزان قدرت آن است زیرا هرچه دستگاه قدرت بیشتری داشته، کیفیت آن بهتر است و بالطبع از قیمت بیشتری نیز برخوردار است. معیار سنجش قدرت دستگاه، تعداد دوری است که سری آن در دقیقه می‌زند، یعنی هرچه سرعت چرخش سوهان بیشتر باشد، نشان می‌دهد که دستگاه از قدرت بالاتری برخوردار است. به طور کل دستگاه‌هایی که دارای دور موتور بالاتری هستند، از قدرت موتور بالاتری نیز برخوردارند، پس زمان خرید سوهان برقی باید به عدد دور موتور آن دقت کنید و سعی کنید دستگاهی که انتخاب می‌کنید حداقل دور موتور آن ۲۰ هزار RPM باشد.
    6. ضمانت‌نامه: نکته دیگری که حتما باید هنگام خرید دستگاهتان به آن توجه کنید، ضمانت‌نامه است. باید توجه کنید که محصولی که خریداری می‌کنید دارای ضمانت‌نامه باشد تا بتوانید از کیفیت و اصل بودن آن محصول اطمینان حاصل کنید، پس درست مثل زمانی که یک تلویزیون یا یخچال می‌خرید از فروشنده درخواست ضمانت‌نامه دارید، باید هنگام خرید سوهان برقی حرفه‌ای نیز از فروشنده همین درخواست را بکنید.
    سوهان برقی

    سوهان برقی

    سخن پایانی

    در مطالب بالا سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم شمارا در خرید سوهان برقی حرفه‌ای یاری کنیم، با این حال اگر احتیاج به راهنمایی  بیشتری جهت تهیه محصولات دیگر دارید، می‌توانید به این لینک از سایت حنیفا شهریاری مراجعه کنید و سؤالاتتان را بپرسید. در آخر توجه داشته باشید که هر چیزی نیاز به مراقبت، نظارت و نظافت دارد، پس بهتر است هر شش ماه یکبار دستگاهتان را سرویس کنید، پیشنهاد ما این است که این کار را به  نمایندگی خود محصول بسپارید تا آسیب احتمالی‌ای به دستگاه وارد نشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *