کاشت ناخن

انواع کاشت ناخن + عکس و آموزش

  • داشتن ناخن های بلند، محکم و خوش فرم از نشانه های سلامتی بدن است، علاوه بر این نقش بسیاری زیادی را در زیبایی دستان ایفا می کند. خیلی از خانم ها برای جذابیت دستان خود و برخورداری از استایلی شیک، به داشتن ناخن های زیبا اهمیت می دهند. از این رو پس از روش های کلاسیک زیبا سازی ناخن مانند پدیکور و مانیکور کاشت ناخن بسیار رایج شده است. البته کاشت انواع ناخن، تنها محدود به جنبه زیبایی نمی شود.

    بلکه برای آن دسته از افرادی که قادر به بلند کردن ناخن نیستند یا ناخن هایی بد شکل دارند و یا این که ناخن خود را می جوند، کاشتن می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. اما کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که در ادامه این مطلب از سایت حنیفا شهریاری قصد داریم شما عزیزان را با انواع کاشت ناخن آشنا نماییم.

    انواع کاشت ناخن + عکس و آموزش

    انواع کاشت ناخن + عکس و آموزش

     

    چرا کاشت ناخن؟

    امروزه کاشت ناخن در کشور ما بسیار رایج شده است. شاید بسیاری تصور کنند که تنها دلیل کاشت ناخن، جنبه زیبایی آن باشد، باید بگوییم که همین طور هم هست. در واقع کاشت ناخن استایل شیکی به دستان می دهد و زیبایی را دو چندان می کند. اما کاشت این عضو مهم از بدن صرفا برای زیبایی نیست، خیلی از افراد بنا به دلایل مختلف از جمله داشتن ناخن های ضعیف و شکننده یا ناخن های بد شکل رو به سوی کاشت ناخن می آورند و یا حتی عده ای که عادت به ناخن جویدن دارند برای فرار از این کار، کاشت ناخن را انتخاب می کنند.

    در هر صورت کاشت ناخن به هر دلیلی که باشد، ظاهری زیبا و جذاب به دستان می بخشد. به طور کلی، ناخن طبیعی بر ناخن مصنوعی ارجحیت دارد و تا حدالامکان کاشت آن توصیه نمی گردد اما اگر ناخن ها ظاهری مناسب و زیبایی ندارند به طور مقطعی و با رعایت نکات ایمنی، کاشت می تواند بهترین گزینه باشد.

    کاشت ناخن پودری مات و رنگی

    کاشت ناخن پودری مات و رنگی

    آشنایی با انواع کاشت ناخن

    به طور کلی، انواع کاشت ناخن به دو روش پودری و ژله ای انجام می گیرد، اما با این حال  روش های دیگری هم وجود دارد که در واقع از این دو نوع مشتق یافته اند. از این رو در ادامه مقاله به شرحی از انواع کاشت ناخن خواهیم پرداخت:

    کاشت ناخن ژله ای

    یکی از انواع کاشت های رایج ناخن، کاشت ژله ای است که از زیبایی و جلوه بصری خارق العاده ای برخوردار می باشد. در این روش از سه لایه ژل بیلدینگ، فینیشینگ و تاپ شاین استفاده می شود. وجود این سه لایه ژل حالتی شیشه ای، شفاف و درخشان به ناخن ها می بخشد که در واقع زیبایی را چند برابر می کند. بعد از این سه لایه ژل، ناخن ها بایستی زیر دستگاه UV قرار بگیرد تا خشک شوند. در پایان کار نیز از ماده ای به نام کلینز استفاده می شود تا حالت چسبندگی ناخن ها از بین برود.

    کاشت ناخن ژله ای

    کاشت ناخن ژله ای

     

    حداکثر ماندگاری کاشت ناخن ژله ای دو هفته است و در مناطقی که میزان رطوبت بالایی دارد چندان توصیه نمی شود. برای کاشت، نیاز به زیر سازی دارد، که برای این امر، مانیکور خشک را از طریق سوهان برقی انجام می دهند سپس از طریق سوهان زبر، خراش هایی ظریف بر روی صدف ناخن ایجاد می کنند و در نهایت از ضد قارچ استفاده می گردد. شیوه کاشت ناخن ژله ای همانند کاشت پودری می باشد و در واقع تفاوت آن ها در نوع موادی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

    کاشت ناخن پودری

    یکی از اصلی ترین و معروفترین انواع کاشت ناخن، روش پودری است که با استفاده از پودر و مایع اکریلیک انجام می گیرد. این روش برای آن دسته از افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده ای دارند و یا سطح آن ها ناهموار است می تواند انتخابی مناسب باشد چرا که زیبایی و استحکام فوق العاده ای به ناخن ها می بخشد. علاوه بر دوام و ماندگاری بالا، زمان کمتری صرف کاشت می شود. این روش در مقایسه با نوع ژله ای مدرن تر و به روزتر می باشد.

    کاشت ناخن پودری

    کاشت ناخن پودری

    از آنجایی که نیازی به قرار گیری ناخن ها زیر دستگاه UV نیست، از ایمنی بالایی برخوردار است. در این روش ابتدا تیپ یا همان ناخن مصنوعی، بر روی ناخن می چسبد و سپس به ضد قارچ و مواد کاشت آغشته می شود و در نهایت با دقت هر چه تمام تر ناخن ها سوهان کاری می شوند.

    کاشت ناخن دوال

    به این نوع کاشت، کاشت قالبی هم گفته می شود. در این روش همان طور که از نام آن بر می آید مواد کاشت را در قالب هایی با سایز ناخن طبیعی می ریزند سپس آن را بر روی صدف ناخن فشار می دهند. بعد از این که مواد بر روی ناخن چسبید قالب را از روی ناخن جدا می کنند. برجستگی زیبا و درخشش چشمگیر ناخن ها از مزیت این مدل از کاشت می باشد اما قابلیت هواگیری، دوام پایین و همچنین شکسته شدن از جمله معایبی است که برای کاشت ناخن دوال می توان برشمرد.

    کاشت ناخن دوال یا قالبی

    کاشت ناخن دوال یا قالبی

    کاشت ناخن اکلیلی

    این نوع کاشت از زیر مجموعه روش پودری است و در زمان های گذشته بسیار پرطرفدار بوده اما به مرور زمان و با روی کار آمدن روش های جدید، به نوعی از محبوبیت آن کاسته شده است. مانند روش پودری انجام می گیرد فقط در آن از اکلیل های مختلف استفاده می شود.

    کاشت ناخن اکلیلی

    کاشت ناخن اکلیلی

     

    کاشت ناخن فیبر

    در واقع این روش به نوعی از مشتقات کاشت ژله ای  است که در آن به جای فرمر یا تیپ از رشته های نازکی به نام فیبر استفاده می شود. در این نوع از کاشت، فیبرها را بر روی ناخن قرار می دهند و مواد ژل را روی آن می گذارند. این مرحله که به اتمام رسید برای خشک کردن ژل، کاربر بایستی دست خود را در دستگاه UV قرار دهد. در نهایت نیز روش معمول سوهان کشی انجام می گیرد.

    کاشت ناخن با روش فیبر

    کاشت ناخن با روش فیبر

    کاشت ناخن ژلیش

    ژلیش به لمینت ناخن نیز شهرت دارد و از زیر مجموعه های کاشت ژله ای به حساب می آید. در حال حاضر از مدرن ترین روش های کاشت است که بسیار نیز پرطرفدار می باشد. در این روش لایه ای نازک از مواد که معمولا پلاستیکی هستند به صورت کاور بر روی ناخن قرار می گیرد. این کار بیشتر با لاک ژلیش انجام می گیرد که با مایعی به نام آکریلیک ترکیب شده و نسبت به لاک های معمولی دوام بالاتری دارد. این روش طی سه مرحله انجام می گیرد، ابتدا ژل پایه زده می شود، بعد از آن ژل رنگ و در نهایت نیز تاپ ژل را استفاده می کنند تا ناخن ها حالتی طبیعی و زیبایی داشته باشند.

    کاشت ناخن ژلیش

    کاشت ناخن ژلیش

     کاشت ناخن میکس

    کاشت ناخن میکس همان طور که از نام آن بر می آید ترکیبی از کاشت پودری و ژلی است. روش کار این مدل، در واقع همان نوع پودری است ولی در انتهای کار برای زیبایی، براقی و شیشه ای شدن، ناخن ها را با تاپ شاین ژلیش می پوشانند.

    کاشت ناخن آکواریوم

    یکی از خاص ترین انواع کاشت ناخن، ایجاد یک آکواریم کوچک و زیبا بر روی یکی از ناخن ها می باشد. این نوع کاشت به دلیل عجیب بودن نیز طرفداران خاص خود را دارد. کاشت ناخن آکواریوم را هم با ژل و هم با پودر کلییر می توان انجام داد. به دلیل قطر تیپ آکواریم، ناخن ها کمی ضخیم تر از حالت عادی هستند.

    کاشت ناخن آکواریوم

    کاشت ناخن آکواریوم

    در این مدل، ناخنکار شکل تیپ را در دو لایه فاصله دار با پودر و یا ژل به هم می چسباند تا فضای فاصله دار بین آن شکل بگیرد. داخل آن با محتویات دیزاین که شامل اکلیل، روغن، آب و الکل هست را به همراه ستاره و ماهی ریز پر می کنند. وقتی تمام این مراحل انجام شد با مواد پودری ناخن را می بندند و سپس در انتها ناخن را تراش و فرم می دهند.

    کاشت ناخن سیلک

    این نوع، به کاشت ناخن ابریشمی شهرت دارد. در این نوع، ناخن بافت طبیعی خود را حفظ می کند و لایه ای از جنس ابریشم یا فایبر گلاس بر روی آن تیپ گذاری می شود. برای این که این لایه به خوبی بر روی ناخن قرار بگیرد در هر مرحله از چسب و اسپری فیکس کننده استفاده می شود.

    کاشت ناخن فرنچ

    از انواع کاشت ناخن که از طرفداران بی شماری برخوردار می باشد می توان به کاشت ناخن فرنچ اشاره کرد. در این شیوه از کاشت، با استفاده از پودر آکریلیک سفید، در قسمت فرنچ، فرنچی زیبا ایجاد می گردد. البته برای این امر از ژل فشرده سفید هم می توان استفاده نمود.

    کاشت ناخن فرنچ

    کاشت ناخن فرنچ

     

    کاشت ناخن مرمریت

    این نوع از کاشت که از زیر مجموعه کاشت پودری به حساب می آید از ظاهری بسیار زیبا و شیک برخوردار است و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. کاشت ناخن مرمریت از سنگ هایی بسیار براق و ریز ساخته شده که زیبایی خارق العاده ای را در ناخن به ویژه بخش فرنچ ایجاد می کند.

    کاشت ناخن مرمریت

    کاشت ناخن مرمریت

    کاشت ناخن هایلایت

    هایلایت یا بیبی بومر یکی دیگر از انواع کاشت های ناخن است که به طور همزمان از دو رنگ استفاده می شود. این دو رنگ در ریشه و نوک ناخن قرار می گیرند و به گونه ای در هم اداغام می شوند که مرز محو شدن آن ها قابل تشخیص نیست.

    کاشت ناخن دیپینگ

    برای آن دسته از افرادی که به ظرافت دستان خود اهمیت می دهند کاشت ناخن دیپینگ می تواند انتخابی مناسب باشد چرا که از ابزارهایی مانند قلم و لیکویید به کار برده نمی شود. سبکی بسیار ظریف است که طی آن برای زیباسازی ناخن ها فقط از پودر کاشت و پرایمر استفاده می گردد.

    کاشت ناخن دیپینگ

    کاشت ناخن دیپینگ

    کلام پایانی

    در این مطلب سعی نمودیم که شما عزیزان را با انواع کاشت ناخن آشنا نماییم تا بتوانید در بین انواع مدل، مناسب ترین نوع را برای داشتن دستانی زیبا انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشد که کاشت ناخن امری تخصصی است و اگر به خوبی و درستی انجام نگیرد و نکات ایمنی در آن رعایت نشود می تواند آسیب جدی به ناخن برساند و در واقع نتیجه ای عکس برایتان به همراه داشته باشد.

    از این رو بهتر است که کاشت ناخن را نزد افراد متخصص و مجرب انجام دهید. آموزش با حنیفا شهریاری با سال ها تجربه در این زمینه و با تکیه بر توانایی و تخصص پرسنل خود، خدمات آموزش انواع کاشت ناخن را با مهارت هر چه تمام تر به مشتریان ارائه می دهد. همراه با پشتیبانی حرفه ای و آپدیت دوره ها

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *